משכנתא לבנייה עצמית

משכנתא לבנייה עצמית נדרשת כאשר חסר ללקוח כסף משלים לפרויקט והיא ניתנת בשיטות שונות. קיימים מסלולי הלוואה מגוונים עם הצמדות שונות, ויש לבחור את האחד המתאים מבחינת כל התנאים ובייחוד הכספיים. הבחירה נעשית על פי אלמנטים שונים, בהתאם לשיקולי הלקוח והמלצות היועץ המוסמך.

משכנתא לבנייה עצמית ממוסד בנקאי או פיננסי

משכנתא לבנייה עצמית ניתנת על ידי בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים. במקרים בהם נוטל הלווה סכום כסף גבוה מראש ייבחן מצבו הכלכלי, יכולת ההחזר החודשי שלו על פי רמת ההשתכרות ועוד. המוסד הבנקאי או הפיננסי יבדוק את גובה הריבית המוצעת, תנאי ההצמדה ועוד. במקרים בהם אין ללקוח בטחונות כספיים ואחרים, אזי תהליך בדיקת ההלוואות המוצעות וקבלתן מורכב יותר מאשר בעת רכישת נכס בנוי. הדבר נובע, בין היתר, מהסיכונים שנוטל על עצמו הבנק כי במקרה כזה אין נכס בנוי שניתן לשעבד כאשר הלווה אינו עומד בהחזר ההלוואה. במרבית המקרים, נותנים רק 70% מערך המגרש או עלויות הבניה, אך כאן תינתן הלוואה במספר פעימות ועל פי קצב התקדמות הבניה. במקרה כזה אף יש לקחת מרווח ביטחון של חריגות בנייה, התארכות זמן הבנייה ועוד. לאחר בניית שלד, למשל, יעריך שמאי את ערכו ואז יינתן הסכום הנוסף על פיו. כך ייעשה הלאה בכל שלב.

בחירת מוסד פיננסי מממן למשכנתא

בחירת הבנק המממן לקבלת משכנתא לבנייה עצמית נעשית על פי מסלול ההלוואה הטוב והנוח ביותר שהוא מעמיד. הבנק מבקש לקבל לידיו תוכניות בנייה ונתונים נוספים על ההליך המתוכנן, היתרי בניה, תוכניות בנייה מאושרות, חוזה פיתוח ומסמכים נוספים אם הם נדרשים. לאחר קבלתם יעמיד הבנק את הכספים הראשוניים לצורך התחלת הבנייה. עמיחי מרקס הוא יועץ ומאמן לכלכלת משפחה המתמחה בנושא ומספק שירות מקצועי עם יחס אישי, השירות כולל המלצות להלוואות, ניהול מו”מ, הגשת מסמכים ומעקב, ליווי ככל הנדרש, מחירים נוחים ועוד. עמיחי מרקס הוא בעל ידע רב וניסיון מצטבר המגיעים, בין היתר, ממתן שירותים מעולים ללקוחות רבים. צלצלו עוד היום 054-2372417

תהליך משכנתא לבנייה עצמית

תהליך משכנתא לבנייה עצמית

תחום המשכנתאות הוא עולם ומלואו ואמנם מדובר בהלוואה שניתנת ללקוח זה או אחר לשם קניית דירה או בית אך יש בתחום זה לא מעט סוגים של משכנתאות שכאדי להכיר, זאת כדי לדעת שהם קיימים ואפשר להיעזר בהם ביום מן הימים. אחד הסוגים הפחות מדוברים הוא משכנתא לבנייה עצמית שהמשמעות שלו היא הלוואה שמקבלים מהבנק לצורך מימון העלויות הכרוכות בבנייה עצמית של בית. ברוב המקרים יהיה מדובר בבנייה של בית פרטי על שטח או מגרש שכבר קיימים בבעלותו של הלווה וכך הוא יכול להתמודד בקלות רבה יותר עם עלויות הבנייה הגבוהות.

המשמעות של לקיחת משכנתא לבנייה עצמית

בהינתן שלאדם זה או אחר יש שטח או מגרש בבעלותו והוא רוצה לבנות עליו את הבית שלו אין ספק שעליו לגייס לשם כך הון לא קטן תמורת כל חומרי הבנייה הנדרשים, שכירת השירותים של כמה וכמה אנשי מקצוע ותשלום תמורת אישורים או אגרות שנדרשים לאורך תהליך הבנייה. משכנתא לבנייה עצמית תכסה את כל העלויות האלה וכדי לוודא שאכן המשכנתא תינתן בסכום הדרוש לצרכים חשוב לשכור את השירותים של איש מקצוע מתחום הפיננסיים והמשכנתאות. הניסיון והידע שלו בתחום יסייעו ללקוח שלו לקבל את המשכנתא הכי נכונה ומתאימה לו, במסלול החזר נכון ואטרקטיבי מכל בחינה שהיא.

חשיבות ההכרות עם תחום המשכנתאות

ברגע שפונים אל יועץ משכנתאות שמכיר את התחום ובקיא בו אין ספק שהוא יידע להתאים לכל לקוח ולכל מצב ייחודי את הפתרון שיהיה הכי נכון, אקטואלי וקונקרטי עבורו. משכנתא לבנייה עצמית לא מתאימה לכל אחד ולכן רק בעזרת ליווי צמוד אפשר יהיה לדעת עליה. יועץ המשכנתאות המנוסה יבצע אפיון מדויק ומעמיק למצבו של הלקוח ולמטרת הפנייה שלו אליו וכך יידע להתאים לו את הפתרון שיהיה זה שיסייע לו בצורה הטובה ביותר. מכאן החשיבות של פנייה אל אנשי מקצוע.

מתעניינים במשכנתא לצורך בניית הבית שלכם? פנו לעמיחי מרקס, יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה שייתן לכם את המענה הטוב ביותר עבורכם. חייגו בהקדם 054-2372417

המשמעות של לקיחת משכנתא לבנייה עצמית

משכנתא לבנייה עצמית

עוד בנושא

כמה עולה יועץ משכנתאות
עומדים לבנות בית? כמה דברים שחשוב לדעת לגבי המשכנתא
כמה טיפים לבחירת יועץ משכנתאות
כל היתרונות של הלוואה אחת גדולה על פני כמה הלוואות קטנות
דילוג לתוכן