כמה טיפים לבחירת יועץ משכנתאות

משכנתא היא ההלוואה היקרה, הארוכה וגם המורכבת ביותר שישנה, הלוואה שבה כל משתנה משפיע משמעותית על סכום ההלוואה הסופי שישולם, על הסכום החודשי ועקב כך על מצבה הכלכלי של המשפחה לטווח ארוך. לכן, קבלת יעוץ מיועץ משכנתאות הוא שלב הכרחי לפני הגשת הבקשה למשכנתא. כדאי לשים לב היטב מיהו יועץ המשכנתאות אליו אתם פונים, כי להמלצותיו והצעותיו יש משמעות רבה. כמה טיפים לבחירת יועץ משכנתאות:

יועץ ניטרלי ולא מטעם בנק מסוים

רוב הזוגות המבקשים משכנתא מגיעים לסניף בנק, פעמים רבות הבנק בו מתנהל חשבונם, ומתייעצים עם יועץ המשכנתאות של הבנק. כדי לקבל מידע מלא ואת ההמלצות הטובות ביותר עבורכם כדאי לבחור יועץ משכנתאות הפועל באופן עצמאי ולא מטעם בנק מסוים. כך תדעו שאין לו אינטרסים לגרום לכם לבחור במשכנתא של אותו בנק או במסלול שהבנק מעדיף שתבחרו בו.

יועץ בעל ניסיון רב וידע רחב

חוסר היציבות הכלכלית בעולם כולו, עניינים בוערים שעומדים על הפרק במדינה, הריבית שנמצאת בעליה- כל אלה הם נושאים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים מסלול משכנתא וכאשר מחליטים על סכום המשכנתא ותקופת ההחזר. יועץ משכנתאות בעל ניסיון וידע נרחב יוכל לתרגם את אותם נתונים לא פשוטים לדרכי פעולה מומלצות עבורכם בהתאם כמובן לצרכים וליכולות שלכם.

יועץ זמין וקרוב לאזור מגוריכם

ההחלטה על משכנתא, הסכומים, המסלול וכו’ היא החלטה כבדת משקל שיש לשקול היטב. בהתאם לכך, יתכן שתצטרכו להתייעץ עם יועץ המשכנתאות יותר מפעם אחת, שיתעוררו שאלות בדרך לקבלת החלטה. זמינות יועץ המשכנתאות היא חשובה מאוד, עד כמה ניתן להשיג אותו בקלות והאם הוא עונה במהירות. כדאי גם לבחור יועץ הנמצא באזור מגוריכם, כך שאם אתם מתגוררים באזור הגליל עדיף לבחור יועץ משכנתאות בצפון מאשר במרכז.

משכנתא היא חלק משמעותי מכלכלת המשפחה

מעבר לכך שיש לבחון היטב את הנתונים ואת האפשרויות לגבי המשכנתא, חשוב להסתכל עליה כעל חלק מכלכלת המשפחה ולתכנן את ניהול כלכלת המשפחה בהתאם ולצד המשכנתא. יועץ משכנתאות שהוא גם יועץ לכלכלת המשפחה ויכול לסייע לכם לנהל נכון את תקציב המשפחה הוא יתרון. כך אתם יוצאים מורווחים הן בבחירת מסלול משכנתא המתאים לכם ביותר והן עם כלים לניהול נכון של כלכלת המשפחה בכלל.

עמיחי מרקס הוא יועץ משכנתאות ויועץ לכלכלת המשפחה בעל ניסיון רב וישמח לסייע הן בבחירת משכנתא מתאימה והן בהתארגנות כלכלית לטווח ארוך.

עוד בנושא

כמה עולה יועץ משכנתאות
עומדים לבנות בית? כמה דברים שחשוב לדעת לגבי המשכנתא
כמה טיפים לבחירת יועץ משכנתאות
כל היתרונות של הלוואה אחת גדולה על פני כמה הלוואות קטנות
דילוג לתוכן