כל היתרונות של הלוואה אחת גדולה על פני כמה הלוואות קטנות

יוקר המחיה, הוצאות לא צפויות או כאלה שהן צפויות ורצויות אך הן גם כבדות- כל אלה גורמים לאנשים רבים לקחת הלוואה. לרוב, מתוך העדפה לקחת הלוואה בסכום מינימלי, תוך זמן מסוים הם מגיעים עריכת תאריך ושעה לחזרה למצב בו נדרשת הלוואה נוספת וכך הלאה. כל עוד לא נעשה שינוי מהותי מבחינת ניהול התקציב וההתנהלות הכלכלית, הצורך לקחת הלוואה נוספת חוזר. המלצתם של יועצים פיננסיים רבים היא לאיחוד ההלוואות להלוואה אחת גדולה, מהלך שיש לו כמה יתרונות.

  • ריבית נמוכה יותר: במקרים רבים הלוואה אחת בסכום גבוה יותר תינתן בתנאים טובים יותר מאשר מספר הלוואות קטנות. גם כאשר ריבית נמוכה בחצי אחוז יש לכך משמעות לטווח ארוך וגם בהחזר החודשי. לרוב כשמדבר על מספר הלוואות הריביות הן שונות, ולרוב יהיו גבוהות יותר מאשר בהלוואה אחת גדולה.
  • בקרה ושליטה: ככל שדברים מאוחדים ומרוכזים יותר כך השליטה ויכולת הבקרה הן טובות יותר. הדבר לא נכון רק לגבי הלוואות והתחום הפיננסי אלא לגבי כל נושא. בריכוז מספר הלוואות לאחת אתם יודעים בדיוק מהו ההחזר החודשי של ההלוואה, מתי ההלוואה מסתיימת ומהו הסכום הכולל שנשאר. כשמדובר על כמה הלוואות שכל אחת נלקחה בזמן אחר ומסתיימת במועד אחר נדרשים יותר חישובים ובדיקות כדי להיות בשליטה.
  • לקיחת אחריות: בהמשך לסעיף הקודם, הלוואה אחת מרוכזת מעידה על לקיחת אחריות. לקיחת הלוואות מפוזרות מטרתה לכבות שריפות ולפתור בעיה נקודתית. ביצוע מהלך של איחוד ההלוואות לאחת מעיד על לקיחת אחריות המובילה להתנהלות כלכלית טובה יותר באופן כללי.

איחוד הלוואות להלוואה אחת – איך עושים את זה?

איחוד הלוואות לכדי הלוואה אחת אמור להביא לכך שתנאי ההלוואה יהיו טובים יותר, אך כמובן שיש לעשות זאת נכון. היום ניתן לבצע איחוד הלוואות ומשכנתא, תהליך הכולל מיחזור משכנתא קיימת במידה והתנאים המוצעים טובים יותר, או משכנתא מדרגה שניה, משכנתא נוספת הכוללת את איחוד ההלוואות ללא מיחזור משכנתא קיימת. איחוד ההלוואות למשכנתא מאפשרת תנאים טובים משמעותית מהלוואה סטנדרטית. רבים לא מודעים לאופציה הזאת ולכן התייעצות עם יועץ משכנתאות בעל ניסיון היא מומלצת.

עמיחי מרקס הוא יועץ משכנתאות בעל ידע רחב וניסיון. הוא מלווה שפחות וזוגות רבים בכל הקשור למשכנתא אך גם בכל הנוגע להתנהלות כלכלית נכונה באופן כללי.

עוד בנושא

כמה עולה יועץ משכנתאות
עומדים לבנות בית? כמה דברים שחשוב לדעת לגבי המשכנתא
כמה טיפים לבחירת יועץ משכנתאות
כל היתרונות של הלוואה אחת גדולה על פני כמה הלוואות קטנות
דילוג לתוכן